BouwProfs

De bouw online verbonden.

Duurzaamheid (283)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

DE gouden eeuw: kunnen we ons maakbare land opnieuw maakbaar maken door onafhankelijk te worden van buitenlandse energie?

Ik zag net op TV een serie over de gouden eeuw. God maakte de wereld en Nederlanders Nederland! Wij kunnen zeer veel als burgers. De Beemst…

Begonnen door Carl-peter Goossen

19 21 Jan 2013
Antwoord van Carl-peter Goossen

Waar vind ik meer info over subsidie voor isolatie en energiebesparing?

Ton Albers stelt in de BouwProfs groep op Linkedin vandaag de volgende vraag: Wie van mijn medegroepsleden kan mij helpen met een antwoord…

Begonnen door BouwProfs Redactie

1 20 Dec 2012
Antwoord van Daniël Tulp

Minister van het Gewest Brussel Evelyne Huytebroeck krijgt het voor elkaar, waarom wij niet?

Brussel: passiefstandaard voor alle nieuwe gebouwen vanaf 2015. Gewest en bouwsector zetten samen de stap! Amper tien jaar geleden bengeld…

Begonnen door Carl-peter Goossen

33 5 Dec 2012
Antwoord van Beate Bouwman

Op weg naar energieneutraal: wie zijn de meest vernieuwende opdrachtgevers en wat zijn de meest innovatieve concepten?

Energieneutraal bouwen is technisch al lang mogelijk. Maar: de traditionele organisatie van het bouwproces staat innovatie en betaalbare to…

Begonnen door Jan Willem van de Groep

6 22 Nov 2012
Antwoord van Wim Corvers

Stellingen over patient G.E.Bouw

Stelling 1 Bouwen is niet duurzaam maar te duur door zo'n 8 factoren: 4 buiten ons: Onveranderbare gebouwen; Organisatie van de bouw; Mark…

Begonnen door Maarten Wiersma

20 5 Nov 2012
Antwoord van Maarten Wiersma

De “Rc 5 discussie” is geen wervend uithangbord voor de Nederlandse bouw.

Chris Zijdeveld is voorzitter van de Nederlandse Passiefhuis stichting www.PassiefBouwen.nl. In de BouwProfs groep op Linkedin vraagt hij a…

Begonnen door Michel Eek

9 27 Okt 2012
Antwoord van Marc Groot Koerkamp

Duurzaam bouwen moet ook leuk worden...

Waardeloze insteek EMISSIEHANDEL investeren in energieneutraal lijkt me beter. We moeten de co2 reduceren volgens het kyoto-verdrag. Als we…

Begonnen door Richard Kindermann

9 12 Okt 2012
Antwoord van Egbert Bouwhuis

Kijken we te veel met een gekleurde blik naar de traditionele verf?

Roeland Plomp stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag 02HEA018B is een van de onderdelen die ik als BREEAM expert tegenko…

Begonnen door BouwProfs Redactie

13 10 Okt 2012
Antwoord van Beate Bouwman

Wat is jouw visie op de duurzaam gebouwde omgeving in 2050?

Enige tijd geleden hebben we op BouwProfs de discussie 'het is 2030, Nederland is energie-neutraal gehouden. Al met al een boeiende discuss…

Begonnen door Michel Eek

6 26 Sept 2012
Antwoord van jacques serle

Milieuprestatienorm, klopt de maatlat wel?

Joost Dohain is architect en adviseur zorg. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij volgende aan de orde: Per 1 januari wordt de milieu…

Begonnen door Michel Eek

3 18 Sept 2012
Antwoord van Taco van den Broek

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+