BouwProfs

De bouw online verbonden.

Alle discussies die zijn gemarkeerd als 'veiligheid' (10)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Gruwel, of overdrijf ik?

Helaas kan ik geen foto nemen omdat "ze" dat meteen zien en ik dan een probleem heb..... Bij mijn buren worden momenteel zonnepanelen op he…

Begonnen door Jeroen Bollen

2 31 Aug 2018
Antwoord van Jozef de Roos

Toename van het aantal doden als gevolg van een bouwongeval. Hoe kunnen we de bouwsector veiliger maken?

Een alarmerend bericht verscheen afgelopen maand ineens in het nieuws. Het aantal doden als gevolg van een bouwongeval is de afgelopen maan…

Begonnen door Michel Eek

0 20 Jul 2016

ID-pas voor de bouwsector, wel of niet interessant?

Bouwend Nederland en Aannemersfederatie Nederland hebben een werkgroep opgericht om de mogelijkheden te onderzoeken voor de invoering van e…

Begonnen door Corinne Meinster

5 3 Jun 2014
Antwoord van J. ( Hans ) de Wit

Staat gezondheid op de bouwplaats hoog genoeg op de agenda?

Vandaag in het nieuws, de run op stofzuigers vanuit bouwbedrijven waarmee bouwvakkers veilig en stofvrij kunnen werken. Een nobele daad wan…

Begonnen door Michel Eek

3 9 Mrt 2014
Antwoord van Martin F. Valk

Een veilige bouw: hoe gaan we het aantal bouwfouten nu eindelijk eens effectief terugbrengen?

Een steeds weer terugkerend thema in de bouw is de enorme hoeveelheid bouwfouten dat gemaakt wordt. Ook vandaag is dit weer veelvuldig in d…

Begonnen door Michel Eek

15 21 Mei 2013
Antwoord van Matthias de Vries

Welke voorzieningen inzake dakbeveiliging moeten volgens het nieuwe bouwbesluit worden aangebracht op schuine daken?

Kees Bel is bouwtechnisch projectleider bij Ymere. In de BouwProfs groep op Linkedin stelt hij de volgende vraag: Volgens het nieuwe bouwbe…

Begonnen door BouwProfs Redactie

9 6 Jul 2012
Antwoord van Aldrik Bakker

Hoe maken we de bouw nog veiliger?

De bouw blijft een bedrijfstak waar de risico’s op arbeidsongevallen groter zijn dan in andere bedrijfstakken. De dynamiek van het werk in…

Begonnen door Andre Letsch

0 14 Okt 2011

Gebouw Rotterdam ingestort... incident of niet?

Een gebouw in aanbouw in het centrum van Rotterdam is donderdagmiddag ingestort. Daarbij zijn vijf bouwvakkers zwaargewond geraakt, die wer…

Begonnen door Michel Eek

7 24 Okt 2010
Antwoord van Michel Eek

Constructieve veiligheid in Nederland loopt gevaar.

Discussie gestart in de BouwProfs groep op Linkedin door Hans van de Winkel, interim senior bouwplantoetser BWT Consultancy Weert BV: " Het…

Begonnen door BouwProfs Redactie

4 19 Mei 2010
Antwoord van Piet van der Valk

Brandweer wil alle huishoudens inspecteren - welke rol kunnen bouwprofs spelen?

  Alle huishoudens in Nederland krijgen een uitnodiging om de brandweer langs te laten komen voor een inspectie. De bewoners worden dan gew…

Begonnen door Andre Letsch

5 26 Mrt 2010
Antwoord van BouwProfs Redactie

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2024   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+