De bouw online verbonden.
Sorteren op: Weergeven
Discussies | Antwoorden | Vandaag op BouwProfs |
---|---|---|
Hoe verhouden traditionele materialen zoals beton zich ten opzichte van duurzaam bouwen?(bron: bouwenwonen.net) In België heeft de Universiteit van Louvain-la-Neuve onlangs de publicatie gepresenteerd genaamd Beton en Duurzaa… Door Andre Letsch begonnen in Duurzaamheid |
21 |
4 Mrt 2013 Antwoord van jacques serle |
In hoeverre mogen kozijnen dragend zijn?In de bouw heerst een algemene opvatting dat kozijnen niet dragend mogen zijn. Ik herinner me dat ook van mijn studie, maar zover ik weet i… Door Patrick Groot Zevert begonnen in Bouwvragen |
4 |
1 Mrt 2013 Antwoord van Sander Perfors |
De bouw moet haar houding veranderen... maar hoe?De bouw kan de crisis niet veranderen, maar wel haar houding. Dat is de kern van de nieuwjaarsboodschap van een aantal kopstukken en opdrac… Door Andre Letsch begonnen in Duurzaamheid |
2 |
1 Mrt 2013 Antwoord van Elske van de Fliert |
Vochtprobleem bij binnenwand omdat langs de buitenmuur een schuinlopend terras is aangebracht. Wie weet raad?Johan Smolenaers legt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende situatie aan je voor: Bij een woning uit 1960 staat de buitenmuur op de… Door BouwProfs Redactie begonnen in Bouwvragen |
16 |
28 Feb 2013 Antwoord van Robert Rijsbergen |
Hoe krijg ik een ademende muur als latex eerder is aangebracht?Birgitte van Os stelt in de BouwProfs Duurzaam Bouwen groep op Linkedin de volgende vraag: Als je al latex op de muur hebt en je wil een ad… Door BouwProfs Redactie begonnen in Bouwvragen |
10 |
28 Feb 2013 Antwoord van Sander Perfors |
Vocht uit houten wanden na lekkageHet volgende; een opdrachtgever van ons heeft een vakantiehuisje. Tijdens de vorst periode zijn de waterleidingen gesprongen, doordat het w… Door Robert Rijsbergen begonnen in Bouwvragen |
8 |
28 Feb 2013 Antwoord van Robert Rijsbergen |
Kunnen bestaande paneel binnen deuren brandwerend gespoten worden en wie doet dit?Martijn Ebbinge is bouw mediator. Martijn is in de BouwProfs groep op Linkedin op zoek naar het volgende: Wie kan mij informatie geven of b… Door BouwProfs Redactie begonnen in Bouwprof gezocht! |
4 |
27 Feb 2013 Antwoord van Marc Roelofs |
Internit plaatmateriaalIn de woningbouw rond 1980 in Nijmegen in Lindenholt is gebruik gemaakt van Fjord-panelen (binnenspouwbladen). Aan de binnenzijde, dus in d… Door Kor Hania begonnen in Bouwvragen |
8 |
26 Feb 2013 Antwoord van Johan Popken |
Internit plaatmateriaal asbesthoudend?Kor Hania is architect en vestigingsleider bij Tekenstroom. Kor stelt in de BouwProfs groep op Linkedin de volgende vraag: Rond 1980 werd i… Door Michel Eek begonnen in Bouwvragen |
1 |
26 Feb 2013 Antwoord van Peter Toelen |
Passiefhuis met een massieve binnenwand of HSB, wat is beter?Nicky Eggink is bouwfysicus. In de Duurzaam Bouwen groep op Linkedin stelt zij de volgende vraag: Wat is beter, een passiefhuis met een mas… Door BouwProfs Redactie begonnen in Bouwvragen |
4 |
21 Feb 2013 Antwoord van Maarten Wiersma |
Welkom bij
BouwProfs
© 2025 Gemaakt door Michel Eek.
Verzorgd door