BouwProfs

De bouw online verbonden.

Forumdiscussies (1,206)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

KoopGarant; de oplossing voor commerciële ontwikkelaars?

Voor mijn scriptie (Planologie, Universiteit van Amsterdam) onderzoek ik of KoopGarant een maatregel kan zijn tegen een stagnerende vraag o…

Door Arend Janssen begonnen in BouwProfs discussie

3 19 Okt 2009
Antwoord van BouwProfs Redactie

Wie is er in deze tijd nog bezig met de nieuwbouw van een bedrijfspand?

Van de woningbouw is het algemeen bekend dat deze in het slop zit. Er is geen verschuiving meer in de markt en daardoor stagneerd alles. On…

Door Meino Weening begonnen in BouwProfs discussie

0 16 Okt 2009

Hoe brengen we faalkosten terug in de bouw?

Ik zag onlangs een erg interessante discussie, gestart door Jos M.C. Plas over het terugbrengen van faalkosten in de bouw. Ik zal zijn top…

Door Michel Eek begonnen in BouwProfs discussie

6 14 Okt 2009
Antwoord van Michel Eek

Gelooft u in snellere bouwprocedures door nieuwe gedragscode?

Bouwers en ontwikkelaars kunnen voortaan werken met een speciale gedragscode waardoor ze niet meer iedere keer een ontheffing van de Flora-…

1 14 Okt 2009
Antwoord van Michel Eek

Interesse in Oekraïne en energiebesparing in de bebouwde omgeving? - 3-5 November is de NUSEP - Handelsmissie naar Oekraïne tijdens de vakbeurs RENEXPO Eastern Europe

NUSEP (Netherlands-Ukrainian Sustainable Energy Platform) richt zich op duurzame energie en energiebesparing in Oekraïne. Begin November or…

Door Igor Savelkouls begonnen in BouwProfs discussie

0 12 Okt 2009

International enquête Building Information Modelling

Maakt u gebruik van 3D-modellen of BIM en bent u ook nieuwsgierig hoever de bouwpraktijk staat met deze evolutie? Als het antwoord ja is, m…

Door Saskia Gabriël begonnen in BouwProfs discussie

0 12 Okt 2009

Werken onder 5 miljoen euro blijven niet aanbestedingsplichtig, goede zaak of juist niet?

Werken onder de 5 miljoen euro zijn, net als nu, in de toekomst niet aanbestedingsplichtig. Dit bevestigen goed ingevoerde bronnen aan Cob…

0 11 Okt 2009

Oost-Watergraafsmeer organiseert ontwerpwedstrijd duurzaam drijvend wonen

Gezamenlijk de problemen op het gebied van luchtkwaliteit en klimaat aanpakken! Stadsdeel Oost-Watergraafsmeer in Amsterdam wil dat stimule…

Door Doede Jaarsma begonnen in Duurzaamheid

0 8 Okt 2009

Duurzame, nieuwe ontwikkelingen gezocht:

Duurzame, nieuwe ontwikkelingen gezocht: De Uitkijktoren bij Helicon in Nijmegen. In de voortuin van Helicon Opleidingen MBO Nijmegen komt…

Door Tjeerd Hendriks begonnen in Duurzaamheid

1 7 Okt 2009
Antwoord van Henriette Stroucken

Hoe brandveilig is het bouwen met beton?

Uit onderzoek van USP Marketing Consultancy blijkt dat een overgrote meerderheid van de architecten en aannemers kiest voor beton als bouwm…

2 2 Okt 2009
Antwoord van Hans Kohne

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2025   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+