BouwProfs

De bouw online verbonden.

Forumdiscussies (1,206)

Discussies Antwoorden Vandaag op BouwProfs

Moeten alle onroerend goed objecten binnen de huidige milieuwetgeving volledig bestemmingsvrij worden gemaakt?

Deze week viel mijn oog op een oproep van voormalig vastgoed ondernemer Erik de Vlieger. De Vlieger pretendeert een oplossing te hebben om…

Door Michel Eek begonnen in BouwProfs discussie

8 8 Nov 2013
Antwoord van Dick Ottervanger

Wat is jullie mening over duurzame stapelblokken met hoge isolatie?

Rinus Haarman is project voorbereider bij bouwkundig bureau Haarman. In de BouwProfs linkedin groep stelt hij de volgende vraag: Ik was aan…

Door BouwProfs Redactie begonnen in Duurzaamheid

7 6 Nov 2013
Antwoord van Matthias de Vries

Koudebrug onderbreking uitvoeren in foamglas perinsul of in prostelko, wat is beter?

Ik ben met de bouw van een nieuwe woonboerderij bezig. Deze bouw moet richting passiefhuis niveau gaan met zeer hoge isolatie waarden.  Nu…

Door Erik Jan Heijink begonnen in Bouwvragen

8 5 Nov 2013
Antwoord van Erik Jan Heijink

Zonnepanelen: doe-het-zelf of met installatie?

Zojuist zag ik op RTL nieuws een bericht over het plaatsen van zonnepanelen. Via Eneco en Karwei zijn de pakketten erg duur. Koop je het ec…

Door Ingeborg van den Ban begonnen in Duurzaamheid

14 4 Nov 2013
Antwoord van Ingeborg van den Ban

Bouwend Nederland uitgedaagd tot innovatie door Heijmans en VolkerWessels

De rol van Bouwend Nederland is door de twee grootste Nederlandse bouwers van Nederland ter discussie gezet. Eigenlijk behoorlijk in stijl…

Door Jan Willem van de Groep begonnen in BouwProfs discussie

5 1 Nov 2013
Antwoord van Dick Ottervanger

Zijn sociale huurwoningen te duur?

Frits van Voorst is beleidsmedewerkers bij de gemeente Nunspeet. Frits attendeerde mij op een artikel in de Volkskrant dat de woonlasten vo…

Door Michel Eek begonnen in BouwProfs discussie

4 30 Okt 2013
Antwoord van Hans Pardoel

Failliete aannemer wil werkzaamheden onderbrengen in andere bv, wel of niet mee in zee gaan?

We zitten in de voorbereiding van de verbouwing van een (gedeelte van) een pand. De tijddruk om het casco gereed te hebben is erg hoog en d…

Door Jeroen Bollen begonnen in BouwProfs discussie

24 16 Okt 2013
Antwoord van Jeroen Bollen

Graag advies over dakbedekking plat dak

Voor een klant heeft een dakdekker het platte dak van de nieuwbouwwoning gelegd. We zijn er niet tevreden over. De dakdekker heeft eerst ee…

Door Renske Peeters begonnen in Bouwvragen

39 14 Okt 2013
Antwoord van Koos Scheijbeler

Wat zijn de ervaringen met de cowboys onder de aannemers?

Kennis van de markt is onontbeerlijk als het gaat om het kiezen van de juiste aannemer. Er zijn gelukkig veel goede en betrouwbare aannemer…

Door Mark Maas begonnen in BouwProfs discussie

17 14 Okt 2013
Antwoord van Jeroen Bollen

Wat moet er precies gebeuren om van leegstaande kantoorpanden (tijdelijke) studentenflats te maken?

Er is een kamernood voor 30 duizend studenten, maar aan de andere kant staan er veel kantoorgebouwen leeg, allemaal met centrale sanitair.…

Door sjoerd nienhuys begonnen in BouwProfs discussie

13 10 Okt 2013
Antwoord van Marijke van Loon

RSS

Wie zijn lid van BouwProfs?

© 2025   Gemaakt door Michel Eek.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Google+